niedziela, 27 października 2013

Kocie oczka - ciasteczka


Ciasteczka pieczone przez moją córeczkę. Oliwia zagniotła ciasto, wycinała ciastka a ja tylko do piekarnika je wkładałam oraz degustowałam już upieczone ;)
Ciasteczka wyszły bardzo smaczne, przyjemnie kruche a zarazem wilgotne, pycha.
Przepis zaczerpnięty z strony Znajdź przepis


Kocie oczka
Składniki
50 dag mąki pszennej
250 dag masła
3 żółtek
3 łyżki śmietany 18 %
25 dag cukru pudru
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 opakowanie cukru wanilinowego,
marmolada

Wykonanie
Mąkę przesiać na stolnicę, dodać cukier puder, proszek do pieczenia i cukier waniliowy. Składniki sypkie wymieszać, po czym dodać masło, żółtka i śmietanę. Ciasto zagnieść jak najszybciej, aby miało jednolitą konsystencję Ciasto rozwałkować, wykrawać koła (można serduszka, gwiazdki – w zależności od fantazji i upodobań). W co drugim kole wycinać mniejszą wykrawaczką koło.
Surowe ciasteczka ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, piec ok. 15 minut w temperaturze 180°C. Przestygnięte ciasteczka przełożyć grubą warstwą marmolady, przykryć ciasteczkiem z dziurką. Gotowe ciasteczka posypać cukrem pudrem.
Smacznego :D

4 komentarze:

  1. pięknie Ci wyszły:) bardzo lubię takie ciastka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszył mi za twarde, nie wiem może za cienko rozwałkowałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego, może faktycznie były za bardzo rozwałkowane i się spiekły za bardzo.

      Usuń